Tuesday, November 10, 2009

ishk..apa ni?


Perasaan apa sebenarnya nie...kenapa perasaan ini muncul dgn tiba2. Kadang2 aku berasa gelisah, takot, seronok, sedih, semua ada. Bercampur aduk..sehinggakan aku xpasti perasaan apakah yg bermain disekeliling aku..adus..nape leh jadi mcm nie...mungkinkah aku dilamun cinta? mungkinkah ada sesuatu yg akan berlaku? atau mungkinlah ini hanyalah pergolakkan dlm diri ku..Mungkin juga aku terlalu merindui seseorng, yg pernah aku cintai setulus atiku ini..rinduku juga pada keluarga dikampung..sampai kapan aku harus bergini...Subhanallah..

Ya Allah bantulah hambamu ini menghadapi semua dugaanmu..tabahkan dan kuatkan lah hati ini utk mengharugi semua cabaran yang engkau telah tuliskan utk diriku ini...

Friday, November 6, 2009

You have got friend!

Sedang aku melayari blog2 di internet ini aku amat tertarik dgn puisi inggeris ini..SAHABAT semua mari kita hayati bersama..

when you’re down and troubled
and you need some loving care
and nothing, nothing is going right
close your eyes and think of me
and soon i will be there
to brighten up even your darkest night

you just call out my name
and you know wherever i am
i’ll come running to see you again
winter, spring, summer or fall
all you have to do is call
and i’ll be there
you’ve got a friend

if the sky above you
grows dark and full of clouds
and that old north wind begins to blow
keep your head together
and call my name out loud
soon you’ll hear me knocking at your door

you just call out my name
and you know wherever i am
i’ll come running to see you
winter, spring, summer or fall
all you have to do is call
and i’ll be there

ain’t it good to know that you’ve got a friend
when people can be so cold
they’ll hurt you, and desert you
and take your soul if you let them
oh, but don’t you let them

you just call out my name
and you know wherever i am
i’ll come running to see you again
winter, spring, summer or fall
all you have to do is call
and i’ll be there
you’ve got a friend”

SAHABAT

WUJUDkah SAHABAT sejati dlm dunia ini. Aku seringkali tertanya2 apakah erti SAHABAT sebenarnya. Kadang2 aku merasakn bahawa rakan2 disekeliling adalah SAHABAT sejati aku. Namun tekaan ku silap sama sekali. Rakan2 yg ada disekililing aku bukn lah sahabat..tp sekadar rakan yg boleh dibawa berbual dan berjenaka sahaja..KEJAM ke jika aku lebelkn rakan2 aku begitu?.. AKU perlukan SAHABAT..sahabat yg bukn sahaja utk bergumbira, malah ketika aku dalam kesedihan juga. Sahabat yg sentiasa berdampingan dgn aku..berada walau apapun jua keadaan n sifatku..

Aku ada ke SAHABAT?..sukar utk mencari SAHABAT yg benar2 SAHABAT.. namun aku BERSYUKUR kerana dipertemukan dengn SAHABAT2 aku kini...walaupun berjauhan dan tidak berada di hadapanku...namun SAHABAT2 ku ini buknlah seperti rakan2 disekeliling ku...
SAHABAT ku terlalu bnyk bekorban utk diri ini..menemani ketika ku merasakan betapa sunyinya hidup ini. Memberikn kata2 semngt kpd ku ketika aku jatuh. Memimpin tgnku saat aku benar2 mmerlukan bantuan.. SAHABAT aku sentisa berada disisiku.. Doaku pada yg maha esa..

"sejahterakanlah SAHABAT2ku..tempatkn mereka dlm golongan yg engkau kasihi.."

Kadang2 aku sering merasakan bahawa ada SAHABAT2 ku yg mula menjauhkan diri..MENGAPA sahabat?..mungkin SAHABAT mula bosan dgn masalah aku, mula meluat dgn perangaiku..atau mula PENAT utk mmbntuku.. Namun...Aku tidak pula merasakan SAHABAT2 ku hilang.. bagiku SAHABAT ku sntiasa disisi walaupun meraka jarang menghubungiku, mengjengukku, berkata-kata dgn ku...DAN aku berharap agar SAHABAT2 ku tidak akan pernah merasa BOSAN melayari kerenahku ini...

TERIMA KASIH SAHABAT....
  • Aku ingin menjadi SAHABAT kepada SAHABAT2 ku...
  • AKu ingin memohon MAAF buat SAHABAT2 ku..andai aku bukan SAHABAT terbaik buat mereka...
  • Terima kasih kerana SAHABAT ku ada ketika SIPEMBUAT KOPI SUSU [juga sahabatku dahulu] meninggalkanku...
  • Terima kasih kerana SAHABAT bersusah payah menenangkan ku ketika api amarah aku memuncak..
  • TERIMA KASIH untuk segalanya SAHABAT

DAHULU, KINI dan SELAMA-LAMANYA..
FRIEND 4 EVER..


entry ini ku tujukan khas buat SAHABAT-SAHABAT ku..:

Epul, Nad, Nyza, Fad, Sis ELis..dan
SAHABAT2 ku yg bnyk mmbantu..

PISAU CUKUR

06/11/09-12.50pm "Oh my PRADA".."Oh my GUCCI"...PANAS.. nie sume antara kata2 Fazura yang melakonkan watak intan dalam movie "PISAU CUKUR" yg bru je aku tgk td [10.45pm dgn Hazim, Zack, Lin n K.tiq]..best giler movie nie...hehhe aku paling suke part Intan [lakonan Fazura] mnjadi detective kat atas kapal 2... bile dy lakonkn watak gedik..mmg mnjadi gediknye..tahniah tok Fazura n Maya Karin..mmg best lakonan mereka dlm movie nie. Ditambah lagi dgn lakonan mantap Ezlan Yusof, Aaron Aziz, Liyana, Nas-T, Redza Minhat, Khatijah Tan, Umie Aida, Sofea..n ramai lagi...tahniah juga pada pengrah n penulis skripnye..memang mantop cite nie...so kat sini aku nk postkan sedikit sinopsis movie "PISAU CUKUR" nie..selebihnya korang kena la tgk sendiri kat pawagam yang berhampiran yek..rugi klu x tgk movie nie. Bnyak gak pengajaran..khas nye kepada perempuan2 yg berstatus "PISAU CUKUR" kat luar sana....

"Apa yang akan terjadi bila mangsa dan pemburu sama-sama terperangkap di atas kapal percutian mewah? Dua orang gadis pisau cukur, Bella dan Intan, bertembung dengan tiga orang Datuk, tiga orang isteri Datuk, dua orang anak Datuk, seorang detektif dan seorang peminat setia Bella. Siapakah yang memburu dan siapa pula diburu? Dalam pelayaran yang penuh kejutan dan kelucuan, apa pun boleh terjadi! Temui "PISAU CUKUR" di pawagam 2009."

Walaubagaimanapun bg aku de skit kekurangan dlm cite nie..trutama dari segi penggunaan teknik CGI yang masih kurang bermutu. Nampak sngt yg cerita ni tidak dilakonkan di ats kapal sebenar.. Pihak produksi perlu lebih teliti bg menampakkan hasil yg lebih menarik..Ape pun SYABAS tok semua pihak produksi filem "PISAU CUKUR" ini kerana berjaya menghasilkan filem berkualiti seperti ini...teruskan usaha utk memajukan industri perfileman tanah air kita...heheh

selebihnya klu korang nk tau lagi tentang cite nie leh la jenguk2 kat :

http://www.pisaucukur.com.my/cerita.htm


"pisau cukur kat rumah i dah habis, so bleh la i pinjam u punya.."
"oh my PRADA.."
"oh my GUCCI.."
"PANAS"


p/s: Next movie MESTI TONTON...2012..


Badan Jennifer?


03/11/2009-12.00pm

Nak tgk BADAN JENIFER?? Haish...lucah tol nk tgk badan org pompuan...hehe..aku bukn ler nk cite sal badan cik jennifer nie. Tapi nk story skit sal movie tebaru yg aku tgk jap je td [8.30pm]..Jennifer's Body lakonan mantap MEGAN FOX n AMANDA SEYFRIED..mmg mantop..hehe

Movie seram nie sbnarnya xda lah dalam list "MESTI TONTON" aku..but disebbkan dah diajak oleh ZAck..mber serumah aku [dah lame xkuar bersama] so aku g gak ler tgk...mula2 mlas gak nk g coz penah de mmber yg dah tgk levelkn movie ni "LUCAH" [aku xske cite lucah..hahah] huhu...tp dah org ajakn g je lah...so nie aku coretkan sedikit rumusan berdasarkan movie "Jennifer's Body".

Cite nie mengisahkan 2 org kawan karib yg mmg rapat gile Nenny n Jennifer [cam aku gn epul la]..yg Jennifer nie mmg sosial but Nenny nie agak nerd la..disebbkn syg gile gn mber dy nie..Nenny sanggup ler wat pe je bile si Jenny ni suruh. Kira mmg dah akrab ler... Story bermula bila Jenny ajak Nenny g sbuah bar koboi [ala kira cam kat kg2..tu]..si Jenny ni syok lak kat vokalis indie band nie. Tapi Nenny taw yg jantan nie de niat buruk kat mber dy. Nak dijadikan cerita, 1 kemalangan berlaku kat bar 2...masa dyorg dpat kua, Jenny mcm kena pukau n follow je band indie 2. Nenny yg dah xtaw nk wat pe..trus le balik gumah...ha time nie dah mula la part2 SERAM!!!..mcm2 berlaku kat Nenny..n Jennifer...pas 1.. 1 babak2 seram muncul..NAK TAW PE KESUDAHAN n PART2 SERAM??.hehe kena la tgk sendiri...movie nie leh ler bg pgajran kat korang yg de mmber baik [mcm aku]..n suke pecaya pd bnda2 tahyul...

So selamat menonton "JENNIFER'S BODY"..but klu korang tgk tajuk nie paham2 la yek..movie nie level 18SG.paham2 la yek...mmg ade la babak2 yg kurang enak ditonton...tp stndart le..cite omputih...


satu lagi poster movie nie..

p/s: cite nie de lucahnye skit..hehe so pndai2 la menilainya...

p/s: Movie seterusnya.."PISAU CUKUR"

Saturday, October 31, 2009

Sensei..

31/10/2009- 8.00am

Malam 30/10/09 dlm klu 8.00pm mcm 2, aku dapat msg dari Nyza "yunk jom p mkn"..bile bace je msg 2..aku pe lg..punya la TERUJA...bukn pe coz aku gah lapo time 2..so aku pn blas "oder kan aku dulu..Beehon Tomyam + Air suam"..[bajet nk jimat] "jap lg aku sampai".

Sesampai je kat kedai makan yg biase ktorg lepak [Arun Thai], aku nmpak NUa, Lin, Fad n NYza dah lame tunggu aku...sampai sejuk fud dyorng..[sory wei..aku set rmbut yg lame]..so makn2..pas 2 nua tnye "wei jom WAYANG"..aku dah ler fobia gan word "WAYANG".."cite pe?".."Ninja".."jom lah bukan slalo"..aduhai..aku nie mane la berduit skrang nie..nk mkn pun bercatu nie kan pula nk g tgk movie...

Tapi dari cara Nua cerita..cam best la pulok movie Ninja 2...so pas dipujuk rayu oleh kawan2..n aku mulai terpedaya.."oklah aku join..kul bape?".."tgk midnight la yek".."11 lebih mcm 2..".."ok g bli tiket".."t amik aku kat gumah"..[Nua yg ajak..so dy yg g bli..hehhe]

So dlm kul 10.30pm mcm 2..Nua dtg nek keta gn Nyza n Fad..Lin xikut. Nak simpan wet tok movie "Pisau Cukur" katanye..MOvie mula dlm kul 11.20pm mcm 2..

Secara keseluruhannya..cite Ninja nie boleh la [dr 5 aku bg 3 stgh bintang]..cite action kan...mengisahkn 2 org pelatih pusat ninja nie yg sama2 bersaing tok dapatkan gelaran n pedang ninja pusaka..tp yg sorang nie jenis emo skit..xpuas ati gn ninja sorang lg nie [omputih]..so bile time latihan berlaku la pergaduhan yg mnyebbkan tok guru menghalau si ninja yg emo nie...nk dipendekkn cite..ninja yg emo nie bersumpah akn mdapatkan pedang samurai 2 dgn ape cara skali pun..mcm2 la koje dy dah wat..dari jd gengster, pembunuh upahan..n mcm2 keje haram sy dah wat...bile tibe nk amik pedang 2..tok guru yg bijak nie g ler sorokkn mentang 2..dy tugaskn ninja baik ni gn anak pompuan dy [cun ooo..] tok g simpan pedang 2..

Bila ninja emo ni mai nk mintak pedang 2..tok guru xbori do..."po mulo eh den kono bori podang 2 kek kau".."esei lobeh layak dari omputih 2.." [lebih kurang la dialog dyorg]..disbbkn dy mmg emo..so pe lg...habis ler sume ninja junior kat sek ninja 2 dibunuhny...pncung sana, cntas sana..darah mncurah2 mmbasahi bumi..n paling ngeri bila pala tok guru kena pancung...sadis gile..golek2 cam bola..huhu...pas 2 mula la adegan kejar mngejar, cari mencari, pancung memncung, tumbuk, sepak..arghh macm2 lg r...smata2 nk daptkan pedang 2..nk taw pe jd pas 2??..TENGOK la sendiri..hehe...pape pun best gak cite nie..tok yg minat action..seswai gat...so slamat MENONTON NINJA...SENSEI hehe


salah satu poster cite Ninja..

Monday, October 19, 2009

generasi KETIGA...

20/10/2009-8.00am

Weekend yg lepas aku blik kg..oh..rindunye kat gumah aku..kt mak, ayah,,kak chek, adik...sume la...n xlupe kat ank2 ku..KIKI n CICI..papa balik!!!..hehe... a week sblum balik 2, mak de call bg taw CICI dah beranak..9 ekor?? ya rabbi bnyak giler...kilang anak pe si CICI ni. punye la sronok ak bile dapat taw ak jd datuk buat buat kali ketiga nye..2 yg xsaba nk balik gumah...


Sesampai je kat gumah pas salam sume org..aku pun g ler jenguk CICI kat dlm sngkar dy..peh!! ni ler 1st time ak tgk ank2 CICI time lum bukak mate lg...merah siot, geli pun ade..tp dek sygnye ak pun kuis2 gk ler ank2 CICI gan sudu plastik..kira punye kira ade la 8 ekor sumenya..tp CICI marah time ak nk tgk ank dy...biase la ibu mane xsyangkn ankkan?? manusia je xpndai nk bersyukur gn anugerah tuhan.siap buang2 lagi ank..huhu

Ok2 berbalik pd CICI n ank2nya... pas tgk CICI aku tgk lak KIKI..si jtan 2 tpaksa la diasingkan..dok ler dy dlm sngkar yg lg 1..bukn pe, si jantan mmg xleh nk campur klu si betina dah branak...kira dlm pantang le kan..de leh SUAMI nk dekat gn ISTERI..heheh..pas 2 tgk ank generasi kedua dy lak..sian dok sorg2..ak bisik kat ank dy 2.."JOJO hang dah de adik"..agaknye dy paham bahasa aku..trus bergolek2, siap pusing2 lagi...(pham la kot)..

X sangka dah generasi KETIGA dah CICI n KIKI nie..mula2 aku dapat dulu (bebrapa bulan yg lepas) rase cam bru je bela dyorg..xsangka..bnyak dah ank ko CICI..(yelah binatang ne de akal, taw wat je..leh la nk disamakn gn mnusia yg hampeh kat luar2 2..taw wat ANAK je..jge xnk!!!) ishk3...

Time aku dapat KIKI n CICI dulu, bru berusi 3 bulan..time 2 mmg sronok giler, bile de mber aku sorng ni (Ika) nk bg hamster dy. katenya dy dah de bnyak gat..aku pun pe lg punye la teruja nk mmbela bintang cam ni (mmg aku suke bela2 binatang..hehhe). Tapi aku cakap kat Ika yg aku takot hamster ni menggigit..kata Ika yg ni je manja n x menggigit (aku lupa nama dy..)pikir punye pikr..deal..aku setuju.. so ak pun ikut ler sgala nasihat dak Ika nie..mula2 kena ade sume nie...

  1. Sangkar (of couse le, kat ne lak hmster 2 nk tido kan)
  2. Habuk papan (penting ni tok keselesaan hamster)
  3. Makanan hamster (kuaci, green biscuit, bijirin)
  4. Garam (elok tok gigi hamster)
  5. Daun kering
  6. Bath n toilet sand (bagi hamster 2 guling2..kira mndi la)
  7. Vitamin (campurkan dlam air)
  8. Syampo (ingat hamster xpayh syampo ke..)
  9. Excersice Ball (ni nk bg hamster taf..heheh)
Pas aku siapkan sume 2..(ratus gak ler habis) maka bermulalah kisah aku membela 2 ekor hamster nie..KIKI n CICI (nama nie dicdangkn oleh SIPEMBUAT KOPISUSU)..mula2 memang ler sakit skit..bnyak nk kena kuar belanja bli peralatan dy..pas 2 lame2 ok ler...makanan pun bukn nk bg hari2, 2 hari sekali dah cukup. habuk kayu pun bukan ganti selalu..agak2 dah kotor tukar ler...

Ika de pesan hamster ni bnyak gak pantang larang dy..antaranya::

  1. xleh panas, nnti mati (poyo..xkan nk letak dalm bilik econ kan..)
  2. xleh basah (bile pas mandikan gan syampo, kena trus lap..lecehnya)
  3. bila betina dah branak, si jntan kena diasingkan (si jantan makan anak dy..huhu dasar binatang)
  4. kena selalu main2 gan dy (hamster leh jd ganaz klu x mesra gan dyorg)
  5. tempoh aktif hamster dari 7pm hingg 7am (time org tido, dy dok bising2 dlm sngkar)
Bile aku pkir2 balik...memg leceh bela binatang ni. tapi disebbkan minat gan peliharaan haiwan gini. aku teruskan juga..mula2 mak aku bising.."Ya rabbi nak bela tikus pulak dah"..adik aku pun bantah "wei sape nak jage?..mkn minum dy.." aku wat bodoh je..last2 skrang nie..sume dok suke men gan KIKI n CICI. Tiap kali balik kg mesti ak main2 gan KIKI n CICI ni.

Anak CICI yg 1st da 4 ekor..2 mati, so tinggal ler 2..hamster ni cepat besar n matang, so agak2 dah leh jual..aku pun hantar ler 2 ekor anak CICI ni (xsempat nk letak nama) ke kedai ikan kat pekan. Apek 2 amik RM5 je sekor..jadilah..dari hasil jualan 2 aku bli makanan dy. Kelahiran 2nd, CICI dpat 5 ekor lg anak, tp yg bertahan hingga kini cume JOJO sekor je..yg len tah pe sebb mati begitu sahaja..hehe..Kat bawah ni aku postkan beberapa gambar hamster kesayangan ku..KIKI, CICI n anak2 baru..eh JOJO pun ade..


ni CICI gan anak2 barunye..


anak2 baru CICI..comelnye..


nie ler KIKI..


nie lak JOJO..anak 2nd


video


p/s: sape2 de cadangan name tok 8 ekor anak CICI...hehe

p/s: tringin nk de kucing yg bulu tebal 2..huhu (de sape2 nk sedekah x?? nk beli mahal)

Tuesday, October 13, 2009

siapa BETUL..siapa salah?

Post nie aku tujukan kpd rakan2 yg di UPSI dan IPTA yg dok mingikuti krusus perguruan..harap pasni korang leh le nilai mane yg betul n mane yg salah..sumber ni aku dpt dari BERITA HARIAN wei...so jgn risau2..

'Penempatan guru dibeku tidak benar'

Oleh Khairina Yasin

"SAYA tidak maksudkan penempatan graduan pendidikan universiti awam akan dibekukan, cuma mungkin berlaku kelewatan berikutan keadaan ekonomi negara kini yang tidak menentu.

“Berapa lama kelewatan itu, kita tidak pasti,” kata Timbalan Naib Canselor Akademik dan Antarabangsa, Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Prof Zakaria Kasa.

Beliau berkata demikian ketika mengulas mengenai emel yang mendakwa beliau membuat kenyataan bahawa graduan pendidikan institusi pengajian tinggi awam (IPTA) termasuk UPSI akan dibekukan, mulai tahun depan.

Emel dikirimkan seorang pelajar UPSI ke Unit Pendidikan Berita Harian itu menimbulkan kebimbangan mahasiswa universiti terbabit berikutan tersebarnya kenyataan itu menerusi sistem pesanan ringkas (SMS).

Sambil menegaskan kenyataannya pada majlis perasmian Simposium Hala Tuju Pendidikan Fizik di Malaysia di UPSI baru-baru ini, beliau berkata, sebenarnya ia disalah tafsir.

“Ia sebenarnya peringatan awal kepada mahasiswa supaya lebih bersedia dengan sebarang kemungkinan berlaku pada masa depan.

“Kita tidak tahu kesan ketidaktentuan ekonomi ketika ini, kerajaan mungkin lebih berhemah dalam berbelanja dan ia secara tidak langsung boleh menyebabkan kelewatan dalam pelbagai perkara, termasuk penempatan guru,” katanya.

UPSI mengeluarkan jumlah graduan pendidikan tertinggi di kalangan IPTA iaitu kira-kira 3,500 setahun.

Sambil berharap agar mahasiswa membetulkan semula pemahaman mereka terhadap kenyataannya sebelum ini, Zakaria menjelaskan setakat ini tiada pekeliling atau arahan mana-mana pihak khususnya kementerian berkaitan perkara itu.

Sehubungan itu, katanya, mahasiswa program pendidikan UPSI mahupun IPTA lain tidak perlu panik atau terpengaruh dengan kenyataan disalah faham itu dan perlu bersikap lebih rasional.

SUMBER:

http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Friday/Pendidikan/20091009084510/Article/

Monday, October 12, 2009

datang LAGI??


13/10/2009- 2.00PM

SAKIT..hnya itu yg dapat aku ungkapkan bila kau dtg..sudah sekian lama rasanya kau tidak hadir menjengukku..namun mengapa kini kau muncul kembali..apa salahku padamu.tiada kata2 yg dapat aku ungkpkan bila kau menghampiriku..SAKIT sungguh sakit..pergilah jauh dariku..Adakah ini semua dugaan bgiku...andai saat ini yg terakhir..


izinkan aku menitipkan kata2 MAAF kepada mereka semua..

Bukan kehendakku jadi begini..bukan pintaku mengidap sakit ini wahai teman2..andai ini yg terakhir..MAAFkan lah sahabatmu ini..atas segala keterlanjuran selama persahabatan kita...

Disini aku ingin kongsi bersama, kisah duka aku semasa diserang sakit ini..MIGRAINE..sakitnya bukan main lagi..bila dia menyerang aku hanya mampu memjamkan mata, menahan segalanya..masa itu, hanya ALLAH shaja yg taw betapa deritanya aku...segala jenis ubat pernahku cuba..hanya untuk seketika..Klinik?? Hospital?? pernah aku kunjungi untuk mndapatkan rawatan..sekadar sakit biasa..dulu sering kali menyerang..namun bila aku mengecap KEBAHAGIAAN bersama SI PEMBUAT KOPISUSU, sakitnya bagaikan hilang, tiada bayang skali pun, menjenguk pun tidak..aku gembira..kerana semua ini UBAT bg ku..

KINI..sakitnya kembali..seolah2 seiringan dengan pemergian SI PEMBUAT KOPI SUSU..mengapa kini, saat aku perlukan perhatian, saat aku perlukan kasih sayang...TIDAK menyalahkan SI PEMBUAT KOPISUSU, tidak juga pada SAKITku..bagi ku ini DUGAAN, UJIAN dari yang MAHA ESA..mungkin juga kerana aku kerap memikirkan masalah, dan mungkin juga kerana PERPISAHAN yg terjadi..apapun sebbnya..aku hanya BERSERAH pada yang ESA..di bawah ini, aku lampirkan bersama2..sedkit maklumat untuk tatapan teman2 mengenainya::
(sory ler aku post dlam BI..harap korang faham)


Migraines are painful, sometimes disabling headaches that are often accompanied by nausea, vomiting, and sensitivity to light, noise, and smell. These throbbing headaches usually occur on only one side of the head, although the pain can shift from one side of the head to the other, or can occur on both sides at the same time.

Migraines involve changes in chemicals and blood vessels in the brain, which trigger pain signals leading to headache and other symptoms.

Migraine headaches tend to recur. A migraine headache typically lasts 4 to 24 hours but in some cases can last up to 3 days. Some people have symptoms, such as visual disturbances, that occur before a headache starts. These symptoms are called a migraine aura.

Some people have several headaches per month; others have headaches much less often. Treatment usually includes medications to prevent a migraine from occurring or to stop a migraine once it begins. In some people, migraines may be triggered by certain foods or smells. Eliminating exposure to these triggers may stop the headaches.


Sekadar kenangan,kepada yg bnyak membantu aku semasa dia datang:

kata MAK: aku terlalu bnyak berfikir,
Nyza: "Ko nie
tensen gat kot..elek ar"
Epul: "jgn pikir sangat, yg lepas bia kan lepas...nanti ko sakit lagi" huhu...
kata SI PEMBUAT KOPISUSU dahulu:
"awk rehat yek..bia cepat sembuh..."


S E S A K...

13/10/2009 - 1.12PM
Aduhai..satu keluhan yg dapat ak lepaskan..sesak sungguh skrang nie..bnyk perkara yg menyebbkn aku sesak...

SESAK dgn KEWANGAN..
SESAK
dgn KEJE yg bertimbun2 2..

SESAK
dgn segala-glanya...

Terlalu sempit rasanya jiwa ini, kosong, hilang arah tujuan..ak kini S E S A K..tolonglah hmbamu ini Ya ALLAH..permudahkan segala urusan di dunia yg fana ini..Berikan aku ruang utk memperbaiki segalanya..AKU hambamu yg hina ini..memohon petunjuk kepadamu YA ALLAH..

kau lapangkanlah perjalananku yg masih jauh..kau bukakan lah rahmatmu YA ALLAH..hambamu sujud memohon ampun...




Terasa kosong jiwa ini sejak SI PEMBUAT KOPISUSU pergi meninggalkan aku..tiada lg pembuat kopi terhebat di hati ini..mamun ak redha dgn perpisahan ini. Mujur shabat2ku masih disisi..ak masih lg mampu berpaut, menagih simpati mereka..YA ALLAH..kau tempatkanlah shabat2ku ini dlam golongan terpuji..kerana mereka aku masih mampu BERDIRI..

YA ALLAH...aku perlu keluar dari KESESAKAN ini..aku perlu lari jauh2...lari meninggalkan semua ini...TAPI kemana arah tujuanku?? kerana aku tidak mahu lagi hidup dalam SESAK seperti ini...

demi C I N T A

DEMI CINTA..lagu ini..ku tujukan khas buat SI PEMBUAT KOPISUSU ku..smga kau bhagia SELAMANYA..

Maaf ku telah menyakitimu
Ku telah kecewakanmu
Bahkan ku sia-siakan hidupku
Dan ku bawa kau seperti diriku
Walau hati ini terus menangis
Menahan kesakitan ini
Tapi kulakukan semua demi cinta

Akhirnya juga harus ku relakan
Kehilangan cinta sejatiku
Segalanya tlah kuberikan
Juga semua kekuranganku
Jika memang ini yang terbaik
Untuk diriku dan dirinya
Kan ku terima semua demi cinta

Jujur aku tak kuasa
Saat terakhir ku genggam tanganmu
Namun yang pasti terjadi
Kita mungkin tak bersama lagi
Bila nanti esok hari
Kutemukan dirimu bahagia
Ijinkan aku titipkan kisah cinta kita selamanya

Salam LEBARAN

sory Epul..den pinjam jap kad ghayo kau..hehe

Tangan dihulur tanda KEMAAFAN, sekiranya ada salah dan silap, terlanjur kata, terkucil bicara... Masih belum terlambat rasanya aku memohon maaf kpd semua yg mengenali diriku yg kudus ini..sempena lebaran ini, aku 'KOPISUSU', memohon maaf ZAHIR dan BATIN kpd ahli kluarga tercinta, sahabat handai, rakan taulan, rakan seperjuangan dan tidak dilupa kpd SI PEMBUAT KOPISUSU...
Khas buat MAK dan AYAH....maafkan anakmu ini, halalkan segala pemberian, pengorbanan yg kau berikan..andainya anakmu ini ada tertinggi suara, terlajak kata, terkasar tutur katanya..maafkanlah..

Buat sahabat baiku dunia akhirat..EPUL, NYZA, FAD...maafkan aku seandainya pernah terkasar bahasa dgn kalian..pengucapan yg menyakitkan bukanlah niatku utk dizahirkan dari bbir ini sahabat..


mekasih Epul..tok kad ghayo ni..

SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR dan BATIN..

Sunday, October 11, 2009

hanya tinggal A K U...

AKU memandang tepat ke arah gadis itu. merenung ke dlm matanya yg sungguh ayu..bibirnya, snyumnya, gerak gerinya menambat hatiku. Pandanganku dibalas sayu, lantas ak memalingkan mukaku tnda malu..malu kerana perlakuan aku diperhtikannya. aku ukir secebis senyuman dibibir tnda kemaafan kerana mmperlakukannya begitu. snyumku dibalas tnda maaf diterima. betapa gembiranya saat itu..saat syuman itu terukir dibibirmu..rakan2 dikiri kananku langsung tdak ku endahkan krana bg ku tiada lain seindah snyuman mu..syuman itu mmberi harapan utk lebih mengenalimu..

Betapa indahnya saat ak menerima balasan dari pesanan yg aku kirimkan kpd mu..betapa riangnya hati ini bila pesananku terbals..ingat lg saat ak mncuri pandang wjahmu disebalik jndela kamarku..hatiku sering bertnya adakah kau sudah berpunya, adakah kau milik seorang hamba...ak memberanikn diri bertnya..lantas kau blas dgn persoalan yg berbunga dihati ini..ak mngatur langkah..mengenalimu, mendekatimu krana hatiku ini telah kau curi tanpa ku sedari..langkahku kau ekori dgn harapn menggunung..agar kau boleh seiringan dgn ku...ku pimpin hatiku utk terus mengenalimu..

Ingatkah saat kita saling mengenali dulu, saat kau aku bersatu menjadi satu, saat kau menerima kehadiranku dlm dirimu..betapa gmbiranya saat itu SAYANG..saat yg ku tunggu2 slama ini..hampir 2 tahun perkenalan kita, pelbagai suka duka kita tempuhi bersama, kau aku bergembira bersama, berduka bersama, mngharungi onak duri kehidupan..Namun, hati kita mulai gundah..angkara siapa??...hatiku, hatimu mulai longgar...suka tidak lagi dikongsi bersama, duka tidak lagi diharungi bersama..dimana silapnya SAYANG...AKU cuba menjadi TERBAIK buatmu...saat kau lafazkan kata-kata PERPISAHAN, saat kau hampurkan kata2 BENCI padaku..betapa hancur dn luruhnya jiwa ini..SAYANG!!! tp kau berikan pula sejuta HARAPAN. harapan agar hati kita kembali BERSATU..namun, harapan itu juga pemusnah segalanya..harapan yg kau beri bukan NYATA..hanya sekadar menyembuhkan luka lama..

KINI, tidak pula aku memBENCImu, tidak jua aku menyakitimu...walaupun kau tahu hati ini benar2 terluka..titisan air mata tidak dapat lagi ku zahirkan..kerna aku mengerti, tiada guna terus bersedih, tiada guna meratapi..kerana KAU bukan lgi milikku...

SAYANG!! kini aku berdoa, mengabdikan diri sejenak..memohon seribu kemaafan kepada NYA..andai selama ini aku yg BERSALAH..andai ada persengketaan antara kita..MAAFKAN aku sayang!!!

KINI..hanya tinggal AKU..sendiri....


Biarkan ak SENDIRI..menyedari, menginsafi diri..yg lepas akanku jdikan kenangan..agar satu masa nanti andai kita BERTEMU lagi..kau aku mula mengerti erti PERPISAHAN ini..SLAMAT TINGGAL SAYANGKU...


kisah cinta SI PEMBUAT KOPI SUSU

PAPADOM..

09 Oktober 2009 bersamaan ari Jumaat mlm..lebih kurang kul 8 cam gitu ler..aku, zam, lin, pekja, atiq n oja g ler JUSCO..konnnye nk g jen jln je..mkn2 (lin nk blnje)....rupenya lin nk ajak ak tgk wayang..srnok gile..tp dah janji gan Epul (maafkn den yo..t kito tgk cito len yo) ..huh..selpas dipujk rayu oleh gadis2 yg cun 2..ak pn stuju ler nk tgk movie gn dyorg..TAPI cite pe?? rupenya gan kbijaksanaan pekja..dy dah bli pun 6 tiket cite PAPADOM..


time kasih pekja....

punye la sronok, coz mmg nk tgk cite 2 pun...so pas je mkn2 kat fudcourt..ktorg pun bergerak ke destinasi yg dituju..sblum 2 pekja kate sit depan skali..ak dah dapat byangkan betapa skitnya tengkuk melangok tgk movee ni jap g..tp nasib ktorg bek, dok agak tengah la..slesa gak.. Mula je movee dah skit perut gelak..bukn sebb cite dy lawk..tp sbb tgk penari2 boria penang 2 dok bejoget pulak..hahah...di pndekkn story..cite papadom nie mmg best giler..almaklum lah afdlin yg buatkan...bnyk lawk2 yg xleh nk tahn gelak..lg2 time last..part MIA main2 tedy bear kat baju MAT aka WAJIB TAYANG..hahah..lawak lucah...stu panggung gelak..skit perut wei....hehe kpd sape2 yg lum tgk lag..ak nasihatkan g ler tgk..RUGI woo....dari 5 bintang ak bg cite nie 4 bintang..best2..truslah maju industri perfileman kita..tahniah buat afdlin.. so kat bawah nie ak postkan sinopsis cite PAPADOM..yg best 2..tengok la wei jgn xtgk...




Sinopsis Filem PapaDom:
Mengisahkan Saadom adalah seorang pengusaha kedai makan yang terlalu kuat bekerja sehingga berjaya mengejar impian hidupnya, namun dia gagal dalam tanggungjawabnya sebagai suami kepada Munira dan ayah kepada Miasara. Situasi ini berubah apabila Saadom kehilangan isteri kesayangannya yang mati dalam satu kemalangan ketika ingin melihat anaknya menerima anugerah di sekolah selepas suaminya memberikan alasan sibuk. Sebelum itu, Munirah sempat berpesan agar suaminya akan sentiasa menjaga anaknya seperti mana menjaga kerjanya. Sejak itu Saadom tidak lagi seperti dulu, ke mana saj
a anaknya berada dia sentiasa berada di sisi. Sehinggalah saat berpisah apabila Miasara ditawarkan untuk melanjutkan pelajarannya di IPTA. Miasara tidak lagi mahu ayahnya mengikutnya ke Kuala Lumpur dan mengugut akan berhenti belajar sekiranya tidak patuh arahannya. Saadom akur dengan kehendak anaknya, namun di sebalik itu Saadom punyai rancangan untuk memohon jawatan sebagai tukang kebun di IPTA tempat anaknya belajar agar dapat sentiasa melihat anaknya...

NEXT Movie..nk tgk gak klu dapat la...



semuanya bermula disini..

TIDAK terlintas dihati untuk mmbina blog ini, malah bukan juga satu impian utk mnulis..namun tragedi merubah segalanya..Bermula di sebuah kedai kopi..mataku tertatap seorg gadis yg 'khusyuk' dgn komputer ribanya..ku jeling, kuperhatikan tingkahlakunya, jari jemari menari laju diatas papn kekunci seolah2 mengikut irama lagu asli...tersenyum melahirkan isi hati. gelagatnya saling x tumpah sperti kanak2 riang yg bru mengenal erti kebbasan.. ku cuba dekati, menyapa seolah2 sesat ditgh2 kesibukan kota....sapaanku dibalas dgn snyuman. Adakah ini suatu kebahagiaan..si gadis memperlihatkan keasyikannya kepadaku..seolah2 mengajarku ABC, 123..rentaknya kuturutkan.. inilah satu kemajuan katanya.. Isi hati, luahan rasa, semua boleh dicurahkan.. baru ku mengerti erti kemajuan...KINI, aku disini..mencoretkan segala gusar dihatiku..berkat kesedihan yg menimpa, disebbkan badai yg melanda..AKU kini bermula disini..di sebuah KEDAI KOPI..melahirkan sebuah konspirasi "theKOPISUSU" ini..smoga coretan ini memberi ruang kpdku utk melpaskan rinduku, syangku, marahku, sukaku, dukaku pada si dia..SI PEMBUAT KOPISUSU...