Friday, November 6, 2009

SAHABAT

WUJUDkah SAHABAT sejati dlm dunia ini. Aku seringkali tertanya2 apakah erti SAHABAT sebenarnya. Kadang2 aku merasakn bahawa rakan2 disekeliling adalah SAHABAT sejati aku. Namun tekaan ku silap sama sekali. Rakan2 yg ada disekililing aku bukn lah sahabat..tp sekadar rakan yg boleh dibawa berbual dan berjenaka sahaja..KEJAM ke jika aku lebelkn rakan2 aku begitu?.. AKU perlukan SAHABAT..sahabat yg bukn sahaja utk bergumbira, malah ketika aku dalam kesedihan juga. Sahabat yg sentiasa berdampingan dgn aku..berada walau apapun jua keadaan n sifatku..

Aku ada ke SAHABAT?..sukar utk mencari SAHABAT yg benar2 SAHABAT.. namun aku BERSYUKUR kerana dipertemukan dengn SAHABAT2 aku kini...walaupun berjauhan dan tidak berada di hadapanku...namun SAHABAT2 ku ini buknlah seperti rakan2 disekeliling ku...
SAHABAT ku terlalu bnyk bekorban utk diri ini..menemani ketika ku merasakan betapa sunyinya hidup ini. Memberikn kata2 semngt kpd ku ketika aku jatuh. Memimpin tgnku saat aku benar2 mmerlukan bantuan.. SAHABAT aku sentisa berada disisiku.. Doaku pada yg maha esa..

"sejahterakanlah SAHABAT2ku..tempatkn mereka dlm golongan yg engkau kasihi.."

Kadang2 aku sering merasakan bahawa ada SAHABAT2 ku yg mula menjauhkan diri..MENGAPA sahabat?..mungkin SAHABAT mula bosan dgn masalah aku, mula meluat dgn perangaiku..atau mula PENAT utk mmbntuku.. Namun...Aku tidak pula merasakan SAHABAT2 ku hilang.. bagiku SAHABAT ku sntiasa disisi walaupun meraka jarang menghubungiku, mengjengukku, berkata-kata dgn ku...DAN aku berharap agar SAHABAT2 ku tidak akan pernah merasa BOSAN melayari kerenahku ini...

TERIMA KASIH SAHABAT....
  • Aku ingin menjadi SAHABAT kepada SAHABAT2 ku...
  • AKu ingin memohon MAAF buat SAHABAT2 ku..andai aku bukan SAHABAT terbaik buat mereka...
  • Terima kasih kerana SAHABAT ku ada ketika SIPEMBUAT KOPI SUSU [juga sahabatku dahulu] meninggalkanku...
  • Terima kasih kerana SAHABAT bersusah payah menenangkan ku ketika api amarah aku memuncak..
  • TERIMA KASIH untuk segalanya SAHABAT

DAHULU, KINI dan SELAMA-LAMANYA..
FRIEND 4 EVER..


entry ini ku tujukan khas buat SAHABAT-SAHABAT ku..:

Epul, Nad, Nyza, Fad, Sis ELis..dan
SAHABAT2 ku yg bnyk mmbantu..

1 comment:

apambalik said...

thanks 4 the dedicate

Post a Comment