Monday, October 12, 2009

S E S A K...

13/10/2009 - 1.12PM
Aduhai..satu keluhan yg dapat ak lepaskan..sesak sungguh skrang nie..bnyk perkara yg menyebbkn aku sesak...

SESAK dgn KEWANGAN..
SESAK
dgn KEJE yg bertimbun2 2..

SESAK
dgn segala-glanya...

Terlalu sempit rasanya jiwa ini, kosong, hilang arah tujuan..ak kini S E S A K..tolonglah hmbamu ini Ya ALLAH..permudahkan segala urusan di dunia yg fana ini..Berikan aku ruang utk memperbaiki segalanya..AKU hambamu yg hina ini..memohon petunjuk kepadamu YA ALLAH..

kau lapangkanlah perjalananku yg masih jauh..kau bukakan lah rahmatmu YA ALLAH..hambamu sujud memohon ampun...




Terasa kosong jiwa ini sejak SI PEMBUAT KOPISUSU pergi meninggalkan aku..tiada lg pembuat kopi terhebat di hati ini..mamun ak redha dgn perpisahan ini. Mujur shabat2ku masih disisi..ak masih lg mampu berpaut, menagih simpati mereka..YA ALLAH..kau tempatkanlah shabat2ku ini dlam golongan terpuji..kerana mereka aku masih mampu BERDIRI..

YA ALLAH...aku perlu keluar dari KESESAKAN ini..aku perlu lari jauh2...lari meninggalkan semua ini...TAPI kemana arah tujuanku?? kerana aku tidak mahu lagi hidup dalam SESAK seperti ini...

4 comments:

LEMONADE said...

"Kadang-kadang kita berdoa untuk kuat, tapi banyak pula dugaan yang datang. Kadang-kadang kita minta cerdik, tapi masalah pula yang timbul. Kadang-kadang kita minta kebahagiaan tapi yang jadinya, huru-hara. Dugaan menjadikan mental kita kuat, masalah menjadikan kita berfikir, dan huru-hara pula menjadikan kita tabah.
Hebatkan Allah... Semuanya ada hikmah. Kalaulah manusia tahu hadis ini, 'telah berkata Jibril: wahai Tuhan, Engkau sampaikanlah hajat hambaMu. Maka Allah menjawab: biarkan hambaKu itu, kerana Aku mencintai suaranya'." subhanallah..

ThE kOpi suSU said...

terima kasih buat saudari lemonade..betul ckp awk..sy perlu kuat utk semua ini kan..hadapi dengn tenang..hehe..TUHAN nk uji sy dengn berbagai2 ujian kan..sy hadapi semua ini dgn tabah..terima kasi sekali lg..

Anonymous said...

awak mesti kuat mcm saya.
saya juga punya masalah yg adakalanya sukar untuk dikongsi dengan orang lain.
hanya saya sendiri...saya sendiri yg perlu kuatkan semangat saya utk berdepan dgn smuanya.

ThE kOpi suSU said...

hurmm..sy mmg tengah cuba..mujurlah keluarga ada disisi..kawan2 juga..bnyk membantu sy..alhamdulillah skrang sy dah leh trima kenyataan skit2..harap2 lepas nie..kmbli seperti biasa.

Post a Comment