Monday, October 12, 2009

datang LAGI??


13/10/2009- 2.00PM

SAKIT..hnya itu yg dapat aku ungkapkan bila kau dtg..sudah sekian lama rasanya kau tidak hadir menjengukku..namun mengapa kini kau muncul kembali..apa salahku padamu.tiada kata2 yg dapat aku ungkpkan bila kau menghampiriku..SAKIT sungguh sakit..pergilah jauh dariku..Adakah ini semua dugaan bgiku...andai saat ini yg terakhir..


izinkan aku menitipkan kata2 MAAF kepada mereka semua..

Bukan kehendakku jadi begini..bukan pintaku mengidap sakit ini wahai teman2..andai ini yg terakhir..MAAFkan lah sahabatmu ini..atas segala keterlanjuran selama persahabatan kita...

Disini aku ingin kongsi bersama, kisah duka aku semasa diserang sakit ini..MIGRAINE..sakitnya bukan main lagi..bila dia menyerang aku hanya mampu memjamkan mata, menahan segalanya..masa itu, hanya ALLAH shaja yg taw betapa deritanya aku...segala jenis ubat pernahku cuba..hanya untuk seketika..Klinik?? Hospital?? pernah aku kunjungi untuk mndapatkan rawatan..sekadar sakit biasa..dulu sering kali menyerang..namun bila aku mengecap KEBAHAGIAAN bersama SI PEMBUAT KOPISUSU, sakitnya bagaikan hilang, tiada bayang skali pun, menjenguk pun tidak..aku gembira..kerana semua ini UBAT bg ku..

KINI..sakitnya kembali..seolah2 seiringan dengan pemergian SI PEMBUAT KOPI SUSU..mengapa kini, saat aku perlukan perhatian, saat aku perlukan kasih sayang...TIDAK menyalahkan SI PEMBUAT KOPISUSU, tidak juga pada SAKITku..bagi ku ini DUGAAN, UJIAN dari yang MAHA ESA..mungkin juga kerana aku kerap memikirkan masalah, dan mungkin juga kerana PERPISAHAN yg terjadi..apapun sebbnya..aku hanya BERSERAH pada yang ESA..di bawah ini, aku lampirkan bersama2..sedkit maklumat untuk tatapan teman2 mengenainya::
(sory ler aku post dlam BI..harap korang faham)


Migraines are painful, sometimes disabling headaches that are often accompanied by nausea, vomiting, and sensitivity to light, noise, and smell. These throbbing headaches usually occur on only one side of the head, although the pain can shift from one side of the head to the other, or can occur on both sides at the same time.

Migraines involve changes in chemicals and blood vessels in the brain, which trigger pain signals leading to headache and other symptoms.

Migraine headaches tend to recur. A migraine headache typically lasts 4 to 24 hours but in some cases can last up to 3 days. Some people have symptoms, such as visual disturbances, that occur before a headache starts. These symptoms are called a migraine aura.

Some people have several headaches per month; others have headaches much less often. Treatment usually includes medications to prevent a migraine from occurring or to stop a migraine once it begins. In some people, migraines may be triggered by certain foods or smells. Eliminating exposure to these triggers may stop the headaches.


Sekadar kenangan,kepada yg bnyak membantu aku semasa dia datang:

kata MAK: aku terlalu bnyak berfikir,
Nyza: "Ko nie
tensen gat kot..elek ar"
Epul: "jgn pikir sangat, yg lepas bia kan lepas...nanti ko sakit lagi" huhu...
kata SI PEMBUAT KOPISUSU dahulu:
"awk rehat yek..bia cepat sembuh..."


No comments:

Post a Comment