Sunday, October 11, 2009

hanya tinggal A K U...

AKU memandang tepat ke arah gadis itu. merenung ke dlm matanya yg sungguh ayu..bibirnya, snyumnya, gerak gerinya menambat hatiku. Pandanganku dibalas sayu, lantas ak memalingkan mukaku tnda malu..malu kerana perlakuan aku diperhtikannya. aku ukir secebis senyuman dibibir tnda kemaafan kerana mmperlakukannya begitu. snyumku dibalas tnda maaf diterima. betapa gembiranya saat itu..saat syuman itu terukir dibibirmu..rakan2 dikiri kananku langsung tdak ku endahkan krana bg ku tiada lain seindah snyuman mu..syuman itu mmberi harapan utk lebih mengenalimu..

Betapa indahnya saat ak menerima balasan dari pesanan yg aku kirimkan kpd mu..betapa riangnya hati ini bila pesananku terbals..ingat lg saat ak mncuri pandang wjahmu disebalik jndela kamarku..hatiku sering bertnya adakah kau sudah berpunya, adakah kau milik seorang hamba...ak memberanikn diri bertnya..lantas kau blas dgn persoalan yg berbunga dihati ini..ak mngatur langkah..mengenalimu, mendekatimu krana hatiku ini telah kau curi tanpa ku sedari..langkahku kau ekori dgn harapn menggunung..agar kau boleh seiringan dgn ku...ku pimpin hatiku utk terus mengenalimu..

Ingatkah saat kita saling mengenali dulu, saat kau aku bersatu menjadi satu, saat kau menerima kehadiranku dlm dirimu..betapa gmbiranya saat itu SAYANG..saat yg ku tunggu2 slama ini..hampir 2 tahun perkenalan kita, pelbagai suka duka kita tempuhi bersama, kau aku bergembira bersama, berduka bersama, mngharungi onak duri kehidupan..Namun, hati kita mulai gundah..angkara siapa??...hatiku, hatimu mulai longgar...suka tidak lagi dikongsi bersama, duka tidak lagi diharungi bersama..dimana silapnya SAYANG...AKU cuba menjadi TERBAIK buatmu...saat kau lafazkan kata-kata PERPISAHAN, saat kau hampurkan kata2 BENCI padaku..betapa hancur dn luruhnya jiwa ini..SAYANG!!! tp kau berikan pula sejuta HARAPAN. harapan agar hati kita kembali BERSATU..namun, harapan itu juga pemusnah segalanya..harapan yg kau beri bukan NYATA..hanya sekadar menyembuhkan luka lama..

KINI, tidak pula aku memBENCImu, tidak jua aku menyakitimu...walaupun kau tahu hati ini benar2 terluka..titisan air mata tidak dapat lagi ku zahirkan..kerna aku mengerti, tiada guna terus bersedih, tiada guna meratapi..kerana KAU bukan lgi milikku...

SAYANG!! kini aku berdoa, mengabdikan diri sejenak..memohon seribu kemaafan kepada NYA..andai selama ini aku yg BERSALAH..andai ada persengketaan antara kita..MAAFKAN aku sayang!!!

KINI..hanya tinggal AKU..sendiri....


Biarkan ak SENDIRI..menyedari, menginsafi diri..yg lepas akanku jdikan kenangan..agar satu masa nanti andai kita BERTEMU lagi..kau aku mula mengerti erti PERPISAHAN ini..SLAMAT TINGGAL SAYANGKU...


kisah cinta SI PEMBUAT KOPI SUSU

No comments:

Post a Comment